Reklamace a vrácení zboží
Sem tam se něco pokazí a zboží je potřeba reklamovat. Anebo jen můžete chtít zboží vrátit či vyměnit. V této části vám sdělíme důležité informace, které potřebujete vědět, abychom společně vše co nejrychleji vyřešili.
Reklamace i vrácení zboží se řídí našimi obchodními podmínkami a tímto článkem.
Nejčastější dotazy k reklamacím a vratkám
Reklamace zboží
Lidsky se to nazývá záruka na zboží a reklamace. Zákon pak odborně říká, že zákazník má Právo z vadného plnění.
Na zakoupené zboží platí 24 měsíční záruční lhůta. Někdy může být i delší podle podmínek jednotlivých výrobců. Pokud se během této doby něco pokazí, tak můžete uplatnit své Právo z vadného plnění.
V případě, že se objeví vada na zakoupeném zboží, je nutné ihned zboží reklamovat u prodejce (uplatnit své Právo z vadného plnění).
Reklamace se podle zákona řeší dvěma způsoby
- První z nich je, že došlo k Nepodstatnému porušení kupní smlouvy. Závada tedy není zas tak velká, je odstranitelná a tím máte nárok buď na opravu nebo na slevu z kupní ceny.
- Druhý z nich je, že došlo k Podstatnému porušení kupní smlouvy. Tehdy se většinou jedná o neodstranitelné vady. Pak si můžete zvolit mezi výměnou vadné části, dodání nové věci bez vad, slevu z kupní ceny nebo vrácení peněz.
Jak postupovat
Pokud máte trable se zbožím, tak nás prosím kontaktujete e-mailem nebo telefonicky, a popište nám s čím se potýkáte. Část případů jsme schopni bleskurychle vyřešit pomocí e-mailu.
Zboží nám můžete také rovnou zaslat na naši adresu. O to vás požádáme i tehdy, když nejsme situaci schopni vyřešit na dálku.
- Vyplňte prosím vyplněný reklamační formulář nebo nám závadu popište na kopii faktury. List nám pak přiložte do balíku, abychom věděli, o co se jedná. Prosíme o co nejdůkladnější popis závady.
Formulář reklamace zboží (.pdf)
Formulář reklamace zboží (.doc) - Zboží prosím pečlivě zabalte, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy (balík by měl přežít pád z výšky 1 m) a zašlete na naši adresu. Balíky zaslané na dobírku nepřebíráme.
Letr CZ s.r.o.
Sokolovská 1100/2
743 01 Bílovec
t: +420 725 448 202 - Uchovejte si prosím podací lístek. Slouží jako doklad, že jste zboží odeslali na naši adresu.
- Poté co převezmeme vaši zásilku, zahájíme reklamační řízení. Zboží buď zkontrolujeme sami nebo za pomoci autorizovaného servisu. O průběhu a výsledku vás budeme následně kontaktovat.
Vrácení zboží
Zboží vám nevyhovuje nebo nesplňuje vaše představy? Žádný problém. Zboží nám můžete vrátit do 14 dní od jeho převzetí a to bez udání důvodu. Zákon toto nazývá Odstoupení od kupní smlouvy.
Tato čtrnáctidenní lhůta slouží k tomu, abyste si mohli u sebe doma zboží prohlédnout a vyzkoušet stejně jako máte možnost v kamenné prodejně.
Na naši adresu zasílejte kompletní zboží bez známek používání a poškození, v originálním a nepoškozeném balení. Pokud toto nesplníte, tak máme dle zákona nárok vám vrátit menší částku, abychom zboží mohli uvést do původního stavu. Chceme pak zboží dále prodat a potěšit s ním někoho jiného. Určitě i vy si vždy přejete dostat zboží v nejlepší kondici.
Jak postupovat
- Vyplňte prosím formulář Odstoupení od kupní smlouvy. Ten přibalte do zásilky nebo jej zašlete na náš e-mail.
Formulář vrácení zboží (.pdf)
Formulář vrácení zboží (.doc) - Zboží prosím pečlivě zabalte, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy (balík by měl přežít pád z výšky 1 m) a zašlete na naši adresu. Balíky zaslané na dobírku nepřebíráme.
Letr CZ s.r.o.
Sokolovská 1100/2
743 01 Bílovec
t: +420 725 856 918 - Uchovejte si prosím podací lístek. Slouží jako doklad, že jste zboží odeslali na naši adresu.
- Poté co převezmeme vaši zásilku, zboží zkontrolujeme a budeme vás kontaktovat. Nejrychlejším způsobem vrácení peněz je bankovní převod. Na vrácení peněz máme dle zákona 14 dní, ale vždy se je snažíme poslat ihned.
Poslední aktualizace článku: 08. 11. 2022
Nejčastější dotazy k reklamacím a vratkám
Na nejčastější otázky naleznete odpovědi v tomto článku.